torsdag 30 april 2009

Trädgårdsmys

Igår var jag ute och racade lite med min nya sparkcykel. Plötsligt hamnade jag i gropen som pappa gräver för vår trädgårdsgång och då kom jag inte längre. Men jag hängde inte läpp för det, för nu tycker jag det är riktigt mysigt att vara i trädgården, med min gunga och min sandlåda och allt. Ibland går jag en sväng i mammas land också men då säger hon "inte gå i landet" och då svarar jag "inte landet" på mitt duktiga lilla kloka vis. Igår fick jag smaka lite av hennes kryddor som börjat ploppa upp och det var först dill och sedan var det koriander, som jag rynkade lite på näsan åt när jag fick i munnen. Men mamma säger att det har en acquired taste så kanske att jag börjar gilla det nästa gång vi åker till Thailand.

Idag kommer Charlie och Ellen på valborgsmiddag och när mamma berättade det imorse sa jag "Ja!". Annars säger jag mest, "johoo" och "nähää" som jag har lärt mig på dagis. Hoppas alla får en mysig helg, nu ska jag ha lite valborgsledigt!



Inga kommentarer: