torsdag 28 juni 2007

Detaljerad rapport från natten

Igår berättade Amanda att hon körde Anna Wahlgrens "vagning" (gungning i vagnen med snabba "knyckar") två nätter i rad i två timmar, och nu sover Eskil från 8 på kvällen till 6 på morgonen. Inatt skulle denna metod genomföras på Astrid.

Mer om metoden finns under exempelvis http://www.viforaldrar.se/nyheter/2005/03/22/sovahelanattenkuren/index.xml

Så somnade Astrid klockan 9 igår kväll. Jag hade satt klockan 4 som målbild och jag ville helst inte amma innan denna tid, men halvfyra skulle vara OK. Såhär blev natten:
0.18-0.28 gungning
1.28-1.39 gungning
2.30-2.55 gungning
2.58-3.07 gungning
3.10 - amning!

Om en framtida arbetsgivare skulle läsa detta och få för sig att jag är en sån som underleverar mot mina målbilder kan jag meddela att jag vid sista gungningen såg syner i form av ljusslingor som brukar förekomma i "Andarnas hus" på TV4+.

När Astrid till sist fick mat var det tryck i bössan och hon åt snabbt och somnade snabbt, till synes helt opåverkad av nattens vagning. Sen blev det mat igen kl 6 och kl 7.30. Nu är klockan 10.30 och hon har forfarande inte somnat för sin förmiddagslur så det är i alla fall en av oss som är pigg efter natten...

Inga kommentarer: