torsdag 11 januari 2024

Frank den makalöse

Igår sa mamma att en mer självgående åttaåring än Frank är svårt att hitta.
Men nu har Frank överträffat även sig själv!
Idag gick han fem minuter efter ett syskon till skiduthyraren. Syskonet tyckte han var sen och drog vidare. Så Frank frågade efter syskonet, fick höra att han gått, tog sina skidor och kånkade till liften, åkte två gånger uppför sittliften, trillade någongång, tyckte det kändes ensamt, bestämde sig för att gå hem igen, in och lämnade skidorna, gick till spelrummet, bad sen städerskan öppna rummet för egen nyckel hade han ju inte.

Mamma satt i godan ro högst uppe på topprestaurangen med Margit och sen när alla dundrade in frågade hon, var är Frank? Ja det var ingen som hade koll på Frank? Det borde väl mamman haft!

Så mamma åkte i ilfart ner till byn och ringde skiduthyraren som sa att Frank hade både hämtat och lämnat skidor, och sprang till hotellet.
Frank:
Jag bärde mina skidor och mina pinnar helt själv för vem annars skulle bära dom? Jag har väntat här i kanske en två timmar. Jag har bara ätit en muffins (som han hittade i sin rygga från packningen på hitresan).

Nu ska vi ut i backen sista timmarna denna resan! Med Frank som är en riktig kung på riktigt.

Inga kommentarer: