måndag 19 januari 2015

Ja det är magiskt

När det är grått och trist får man njuta av kretabilder på lillan!

I lördags fick vi gå och handla apelsiner på Netto. Kom överens om några pinnglassar och köp även sju apelsiner, sa mamma. Så fick vi en hundralapp och sprang ner.
Efter en stund kom vi hem och ropade "Det räckte inte mamma. Vi fick lämna tillbaka. Det räckte bara till två apelsiner!"
För om man köper GBs klassikerlåda räcker det bara till två apelsiner sen. Det har mamma lärt sig nu.
Sen igår satt jag och tittade på bloggen. Det tycker jag är kul nuförtiden. "Titta här mamma", säger jag, fast mamma vet precis vad som finns på bloggen. Iallafall kom jag nog att tänka på pappa då för jag tittade bland annat på bilderna på pappa och mig och snögubben i Bjärred. Sen när jag skulle somna kom jag gråtande upp till mamma och sa att jag ville träffa pappa...
Det är inte ofta jag säger så, eftersom jag är tuffaste tjejen i stan. Mamma svarade som hon brukar, att vi får leva och njuta på jorden här nu, och så hoppas vi få träffa pappa igen sen. Och att han var den bästa pappan i världen som lärde mig simma och jämnt tog ut oss på äventyr och älskade att natta oss mest i hela världen. Och han ville inget annat än stanna här och vara med oss. Idag ska jag iallafall på bio med farfar för mamma föreslog att jag skulle låna farfar lite, för han är iallafall lite som pappa, lite lik, fast lite äldre bara. Som pappa varit om han blev gammal gubbe.

Inga kommentarer: