lördag 23 augusti 2014

Bad i hamnen

I lördags var det två år sen pappa dog. Då gick vi ner och badade i hamnen i Vik. Mamma hade sagt att hon skulle vara lite extra ledsen då och tänka på det.
Sen på söndagen kom Tines hem till mig. Då låg mamma i sängen nästan hela dagen, och ute i vardagsrummet viskade jag till Tines "Idag är det två år och en dag sen min pappa dog.."
Fortfarande vill jag att vi ska spara allt som pappa har gett mig. Häromdagen kom vi att tänka på den träpinnen som han fäste på cykeln när han skulle lära mig cykla. Den gick ju av, sa jag. Så vi fick köpa en stålpinne, plus att han då köpte en ny cykelhjälm till mig. Men den börjar bli för liten nu..., viskade jag till mamma. Men jag vill spara den, jag ska spara den alltid för den har jag fått av pappa. Sen ska jag ge den till mina barn. Så sa jag.

Inga kommentarer: