måndag 23 juli 2012

Åkarp all inclusive

Idag har vi haft semester i Åkarp igen. De har allt utom Lollo och Bernie, så det är nästan som på Mallis. Jag har sett bussar med Lollo och Bernie på och då säger jag att jag vill åka till Mallorca igen. Det säger mamma att vi kan, men nästa gång kan pappa nog inte följa med som vi hade tänkt. För nu har han legat på sjukhuset i mer än fem veckor, och idag blev han röntgad men hans rör i magen funkar fortfarande inte. Han måste bli opererad igen. Han vill bara komma hem nu, och drömmer om att kunna äta och dricka något någon gång igen. När jag gnäller härhemma säger mamma att jag ska tänka på pappa som inte ens får vara hemma eller på barnen i Afrika som inte får någon mat. Jag vill inte prata om dem! säger jag då.
Efter att vi hade varit i Åkarp skulle farmor och farfar komma så att mamma kunde hålla pappa sällskap på sjukhuset lite. Men först ville jag flyga flygplan. Det orkade inte mamma. Jag måste vila för jag är en gammal tant sa hon.
-Du är väl ingen gammal tant! Mormor är en gammal tant, sa jag.
-Säg inte det till mormor, då blir hon kanske ledsen, sa mamma.
-Men mormor säger själv att hon är en gammal tant!

Inga kommentarer: