måndag 18 juni 2012

Starlettrollet och jag

Precis som jag var när jag var liten, har nu Inez blivit ett Starlet-troll. Det kan man se på hennes frisyr. Idag var det leksaksdag på dagis. Så jag frågade mamma om pandan eller lilldockan var sötast. Jag valde den hon tyckte. Och Inez valde lilla rosa flodhästen som hon tog med sig som sin bebis. På väg till dagis filmade mamma oss när vi gick över gatan och slängde slängpussar. Det ska hon visa för pappa på sjukhuset. För han har inte mått så bra den senaste tiden. Och igår fick han frossa och ligga under massa täcken. Det var precis efter att Inez slagit sin fot på cykeln så hon skrek massor. Och jag ville ha en ny film på tvn. Och kompisen Ellen tittade konstigt på pappa som skakade under täcket. Han undrade om vi kanske kunde gå ut ur rummet istället. Sen gjorde mamma hamburgare till alla, men då hade Ellen gått och Estelle kommit istället. Sen kom farmor och farfar med jordgubbar och körde in pappa till nya sjukhuset i Malmö. Där fick han knappt sova inatt för de tar alltid massor av kontroller, och där låg en gubbe som drog så stora stockar att pappa knappt kunde tro det. Dit ska mamma åka med filmen snart, och goda fikabullar.

Inga kommentarer: