fredag 2 december 2011

Bästa doktorn

Idag var jag duktigaste tjejen hos bästa doktorn. Två stick i fingrarna klarar jag som ingenting. De undrar hur man kan vara så duktig.
Doktorn ville injicera gammaglobulin idag i flera timmar, sen på lördag och söndag igen. Och kanske två dagar till. För nu har jag bara 4 miljoner trombocyter. Och han tyckte att jag var en så väldigt sprallig tjej så det kanske var bäst. För man får inte trilla och slå sig när man har så lite blodplättar. Men sen sa han att vi kanske kunde vänta till måndag och se om det vänder av sig själv. Det kan det göra och det håller vi tummarna för. Hälften av barnen som får detta blir friska på en månad. Störst chans har man att bli frisk på en månad om man blivit sjuk snabbt av ett virus och det tror de att jag har. Sen ska man helst vara kille men det är ju inte jag! Jag är bara finaste tjejen i världen.
I alla fall blir det mycket mys den närmaste tiden för jag får inte gå på dagis på minst fyra veckor...

Inga kommentarer: