måndag 15 juni 2009

Busy sunday

Igår var vi på brunch på Malmö Konsthall, lekte på lekplatsen i Magistratsparken och shoppade skor åt pappa och klänning åt mamma, åt glass på Glassfabriken, sen var det hem och städa ovanvåningen som pappa inte hunnit för han städade bara nedanvåningen i fredags, och sen var det cykeltur till kusinerna men de var inte hemma så vi fick åka till lekplatsen istället, fast jag somnade nästan på cykeln så pappa fick locka med en halv fishermans friend, sen var vi hemma i sandlådan i trädgården och mamma plockade ogräs och pappa putsade på verandan. Och pappa var lite frustrerad för han tycker inte han hinner med alla sina projekt. Men mamma sa att det inte finns några måsten, det enda vi måste är att fixa sill och potatis till midsommar på fredag och det ska mamma lägga in i veckan så det behöver inte pappa tänka på. Och min mamma är klok och säger åt pappa att han kan faktiskt slappna av och njuta av livet och allt som är härligt istället. Och är det något som är härligt är det jag, och det njuter pappa faktiskt av. Och han skrattar när jag säger att han är en hon, och att han har trosor, fastän han säger att han är en pojke och att han har kalsonger. Men då säger jag att han inte är någon pojke. Och om han då frågar vad han är om han inte är en pojke, svarar jag "ingenting!".





Inga kommentarer: